Monday, March 1, 2010

Filipince

Filipince

Filipince (Filipince: Filipino),
İngilizce ile birlikte 1987 Filipinler Anayasasına göre Filipinler'de kullanılan ulusal ve İngilizce'nin yanı sıra resmî dillerden biridir.

13 Kasım 1937 tarihinde toplanan Birinci Filipinler Meclisi, Ulusal Dil Enstitüsü'nün kuruluşuna karar verdi. Bu enstitüsü Avustralya dillerin kollarından Tagalogca'yı temelini alan yeni ulusal dili seçmişti.

1961'de bu yeni dile "Pilipino" olarak adlandırıldıktan sonra 1972 Anayasasıyla "Filipino"'ya değiştirildi.

Bazı Filipince kelimeler ve Türkçe karşılkları:

kamustaka; nasılsın
kamusta;merhaba
mabuti;iyiyim
taga saan ka;nerelisin
mahal kita;seni seviyorum
miss na miss kita;seni çok özledim
gwapo ka;yakışıklı
maganda;güzel
nandyan ka na;ordamısın
Salamat;teşekkür ederim
Walang anuman;bir şey değil
bakit;niçin
magandang umaga;günaydın
magandang tanghali;iyi günler
magandang gabi;iyi akşamlar
ako;ben
ikaw;sen
tayo;biz
sila;onlar
tama;doğru

ano pangalan mo?;senin adın ne?
ako mo Nelvin;benim adım Nelvin
ayos;tamam
ingat lagi;kendine iyi bak
tama;doğru

No comments: